Forum Home Forum Home > Rock The World > Metal
  New Posts New Posts RSS Feed - Opeth
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login



 

ZanZanA L'émission Metal in noise we trust...

 

Opeth

 Post Reply Post Reply Page  <1 678
Author
Message
Gothicos View Drop Down
Band Member
Band Member
Avatar
Saracens

Joined: 11 Septembre 2006
Location: Wasted Valley
Status: Offline
Points: 1214
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gothicos Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juillet 2008 at 02:43
Originally posted by Hamza BenMaiden Hamza BenMaiden wrote:

oui je suis daccord ils  sont  les meilleur mais aussi il ya le in flames les amon amarth le illdisposed


Et c'est quoi la relation entre la musique d'Opeth et celle d'In Flames ou encore celle d'Amon Amarth pour sortir cette phrase qui, désolé pour toi, est vide de sense


Edited by Gothicos - 06 Juillet 2008 at 02:44
http://www.myspace.com/gothicos

Back to Top
Serena View Drop Down
Treble
Treble
Avatar

Joined: 14 Fevrier 2008
Location: tunisie
Status: Offline
Points: 91
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Serena Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juillet 2008 at 16:33
mdr c'est juste pour remplir la page ou pour dire : hey je m y connais moi aussi -_-
Back to Top
Hamza BenMaiden View Drop Down
Treble
Treble
Avatar
SPAM MASTER

Joined: 06 Octobre 2005
Location: Tunisia
Status: Offline
Points: 111
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hamza BenMaiden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Août 2008 at 11:12
pour moi il 'y a des différents genre de death metal dans ma misérable tête compris ou non donc j'entand LE DEATH PURE LE PROGRESSIVE DEATH LE MELODIC DEATH ......
The sun sets forever over blackwater park.
I don't know how or why, I'll never know WHEN. (Opeth D.metal)
It's you against the world
Or you against yourself?
(illdisposed D.Metal)
Back to Top
Satch View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Cool # 9

Joined: 18 Avril 2007
Location: Tunisia
Status: Offline
Points: 921
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Satch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Décembre 2008 at 22:37
Nouvelle vidéo pour Opeth :Burden
Par ailleurs, le groupe sortira un Ep digital le 9 décembre, qui contiendra entre autre 2 B-Sides : Would? (reprise d'Alice In Chains) et un morceau inédit Mellotron Heart.

Back to Top
Harazoria View Drop Down
Band Member
Band Member
Avatar
Epytaph - Vocals

Joined: 24 Septembre 2005
Location: Sverige
Status: Offline
Points: 456
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Harazoria Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Décembre 2008 at 21:33
Pour Watershed g vrmnt apprecié le mélange de bcp d'influences de Mikael et sa troupe.
Certe bcp n'ont pas apprecié et c compréhensible!!! faut l'écouter des milliers de fois pr sortir avc 1e conclusion:)
moi j'apprécie bcp mais il ne rivalise pas avc mon BWP mais ça démontre que le groupe éssaye d'évoluer vers de nouvelles sonorités et pas répeter tjr les mêmes structures de composition (Iron Maiden Par xempl)
Quant à Coil g pas aimé la voix féminine (Mike yikfi)
Mais dire ke c du pop ou du anathema like alor là c bizar!!!!!
Opeth expérimentent de nouvelles sonorité tant mieux pr moi:) dommage pr vs:(

 
http://www.myspace.com/helmi_belgaied
Back to Top
Silent Enigma View Drop Down
Silence
Silence
Avatar

Joined: 20 Décembre 2008
Location: Tunisie
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Silent Enigma Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Décembre 2008 at 21:21
j'ai vraiment adoré le dernier album, surtout Burden et Coil que je chanterais peut être avec un ami (ca correspond a mon timbre de voix, trop cool!)
sinon j'ai vu sur un site que Opeth allait se produire en tunisie pour la prochaine édition du festival de la guitare mais apparemment ce n'est qu'une rumeur puisqu'ils seront en concert en Pologne le même jour :(
Back to Top
Harazoria View Drop Down
Band Member
Band Member
Avatar
Epytaph - Vocals

Joined: 24 Septembre 2005
Location: Sverige
Status: Offline
Points: 456
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Harazoria Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Décembre 2008 at 22:40
du n'importe koi dire Opeth en Tunisie!!!!! des personnes ki n'ont rien à faire ke de lancer des fausses annonces Angry
http://www.myspace.com/helmi_belgaied
Back to Top
Hamza BenMaiden View Drop Down
Treble
Treble
Avatar
SPAM MASTER

Joined: 06 Octobre 2005
Location: Tunisia
Status: Offline
Points: 111
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hamza BenMaiden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Janvier 2009 at 12:41
bon watershed  j'ai le trouve bien avec Hessian peel , The lotus eater , heir apparent , porcelain heart
The sun sets forever over blackwater park.
I don't know how or why, I'll never know WHEN. (Opeth D.metal)
It's you against the world
Or you against yourself?
(illdisposed D.Metal)
Back to Top
^OpethisT^ View Drop Down
Loud
Loud
Avatar

Joined: 03 Septembre 2007
Location: Blackwater park
Status: Offline
Points: 461
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ^OpethisT^ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Janvier 2009 at 17:10

un extrait posté anterieurement sur le forum officiel d'Opeth par Mikael Åkerfeldt en réponse au avis des fans concernant ce "Watershed" :

Quote
Originally Posted by Mikael Åkerfeldt :
Glad most of you like it!
To be honest I can't remember ever having gotten such great response to a new record....

As for the people not liking it, fine, I understand. It's not for everyone I guess. But don't ask us to "go back"...that will never happen I'm afraid.

Remember that even your favourite records are hated by others, and vice versa. There are no "facts" about the greatness of a record. It's purely individual. I mean, I love "The elder" by Kiss. Go and see what the general opinion on that record is....who's right? No one is....

As for me? I think Watershed is great! One of our best, maybe the best! But you all knew I'd say that....
And it IS one of the darkest and heaviest records we've ever done. To me it is...

Either way people, thanks for your support and even, thanks for your concern.

Mikey

@Harazoria:tant mieux pour toi là.. Tongue
Give Opeth Another Listen .
Opethists For Eternity Stealers & Gleeful...
Back to Top
Satch View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Cool # 9

Joined: 18 Avril 2007
Location: Tunisia
Status: Offline
Points: 921
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Satch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Fevrier 2009 at 20:29
  Opeth s'est produit pour la première fois en Inde le 25 Janvier dernier. Metal goes global...
Animals Should Not Try To Act Like People..
Back to Top
Satch View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Cool # 9

Joined: 18 Avril 2007
Location: Tunisia
Status: Offline
Points: 921
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Satch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Fevrier 2009 at 20:49
  Opeth a posté un cours vidéo pour apprendre Heir Apparent à la guitare.


Edited by Satch - 16 Fevrier 2009 at 20:55
Animals Should Not Try To Act Like People..
Back to Top
Porcelain Tapestry View Drop Down
Silence
Silence
Avatar

Joined: 18 Fevrier 2009
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Porcelain Tapestry Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Fevrier 2009 at 08:55
^ been few weeks tho ! a pretty tight playing. Fred doesn't play the solo exactly like in the record does he? 
I am just a spectator
An advocate documenting the loss
Fluttering with conceit
This doesn't concern me yet
Still far from the knell
Back to Top
Porcelain Tapestry View Drop Down
Silence
Silence
Avatar

Joined: 18 Fevrier 2009
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Porcelain Tapestry Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Fevrier 2009 at 09:04
LAME. Watershed displays Åkerfeldt's skills as a singer/songwriter.
I am just a spectator
An advocate documenting the loss
Fluttering with conceit
This doesn't concern me yet
Still far from the knell
Back to Top
Porcelain Tapestry View Drop Down
Silence
Silence
Avatar

Joined: 18 Fevrier 2009
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Porcelain Tapestry Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Fevrier 2009 at 09:10
http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.844751&renderingdepartment=2.4034
Opeth on TV4 last week. Burden & coil. Unfortunately they didn't play the last two burden solos :s 
http://www.megaupload.com/se/?d=9YELQGOY for anyone who wanna download the video.
and my latest post was for someone who said that Watershed has nothing special.
Cheers
I am just a spectator
An advocate documenting the loss
Fluttering with conceit
This doesn't concern me yet
Still far from the knell
Back to Top
Porcelain Tapestry View Drop Down
Silence
Silence
Avatar

Joined: 18 Fevrier 2009
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Porcelain Tapestry Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Fevrier 2009 at 19:46
http://www.cityvicetv.com/individual_video.php?id=v499bfb6cd43d3
New interview with Axe in Finland. Enjoy
I am just a spectator
An advocate documenting the loss
Fluttering with conceit
This doesn't concern me yet
Still far from the knell
Back to Top
~*~ASTARTE~*~ View Drop Down
Silence
Silence
Avatar

Joined: 21 Juin 2008
Location: paradise
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ~*~ASTARTE~*~ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Fevrier 2009 at 21:26
leur DAMNATION est un pur chef d'oeuvre Thumbs Up
"being lonely and content at the same time,i beleive, is a rare sort of happiness"
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 678
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.01
Copyright ©2001-2014 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.094 seconds.


ACCUEIL NEWS NETWORK OUTILS COPYRIGHTS
  • ZanZanA WebRadiO finance
    les droits d'auteur à la SABAM,
    de ce fait la diffusion
    de cette radio est légale.
  • Contact : zanzana[dot]webradio{at]gmail[dot]com