Forum Home Forum Home > Tunisia > Tunisian bands
  New Posts New Posts RSS Feed - &&&
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login



 

ZanZanA L'émission Metal in noise we trust...

 

&&&

 Post Reply Post Reply
Author
Message
A men View Drop Down
Silence
Silence


Joined: 10 Juillet 2008
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote A men Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: &&&
    Posted: 13 Septembre 2009 at 19:44
&&&

Edited by A men - 23 Octobre 2012 at 16:22
Back to Top
SkinDeep View Drop Down
Band Member
Band Member
Avatar
Mechanix - Vocal

Joined: 03 Septembre 2008
Location: Tunisia
Status: Offline
Points: 312
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SkinDeep Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Septembre 2009 at 02:24
Tout d'abord je tiens a vous féliciter pour le choix du style, car ça nous épargne de la dominance Extreme/Prog/Core qui existe en Tunisie. Personnellement j'écoute beaucoup de Power Metal et je pense qu'il nous manque vraiment des groupes qui jouent ce style.

L'essentiel maintenant, J'ai adoré vos morceaux, surtout les vocals, une maitrise quasi-parfaite des vibrato, l'une des choses le plus importante pour jouer du Power pour un vocal c'est maitriser les vibratos surtout dans les "shrieks", ce qui ramene ma premiere remarque : a la fin du titre "Dream of Light", le petit Falsetto, je pense que un shriek aurai été plus "approprié". Cependant, ça été pas mal du tout. Le fond émi par le clavier etait vraiment reussi, un point de plus en votre faveur.

Pour l'instrumental, j'ai adoré les solos, meme s'il ya une ou deux fausses notes dans le solo de "Dream of Light" si j'ai bien écouter (juste avant le shredding de la 8eme mesure du solo). L'intro (The Ring of Sorrow) est remarquable, ça m'a rappellé l'intro de l'album Nostradamus des Judas Priest (Dawn of Creation). Touch of Angels aussi est un pur plaisir a ecouter, c'est celle qui m'a plu le plus des 4 chansons, j'ai rien a remarqué la dessus.

Pour Resumer, une excellente initiative et j'espere qu'il y'aura encore plus de titre a ecouter le plutot possible. Beaucoups de groupe cherchent a perser "techniquement" en ignorant la chose la plus important dans la musique, le "feeling". Dans vos titres, le feeling est present, alive and kicking!!! BRAVO !!!!

Une question : quels sont les groupes qui ont le plus d'influences sur votre jeu?


Edited by SkinDeep - 14 Septembre 2009 at 02:26
VI VERI VENIVERSUM VIVUS VICI
Back to Top
garyoldman View Drop Down
Band Member
Band Member
Avatar
13 days later - Vocals

Joined: 31 Août 2008
Location: MARSAFORNIA
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote garyoldman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Septembre 2009 at 02:55
bravo les GARS!!!!super musik STRONG AS THUNDER!!!!!
Back to Top
A men View Drop Down
Silence
Silence


Joined: 10 Juillet 2008
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote A men Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Septembre 2009 at 03:44
&&&




Edited by A men - 23 Octobre 2012 at 16:23
Back to Top
blood View Drop Down
Band Member
Band Member
Avatar
Caverna - Batterie

Joined: 22 Fevrier 2008
Location: el kef
Status: Offline
Points: 77
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote blood Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Septembre 2009 at 16:48
good job surtout pour strong as thunder keep working lé mec
caverna RELAX AND TAKE YOUR TIME. YOU WILL BE BETTER.
              
Back to Top
A men View Drop Down
Silence
Silence


Joined: 10 Juillet 2008
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote A men Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Septembre 2009 at 23:37
&&&

Edited by A men - 23 Octobre 2012 at 16:20
Back to Top
Janne View Drop Down
Silence
Silence


Joined: 10 Janvier 2009
Location: tunisie
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janne Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Septembre 2009 at 02:23
je pense que les compositions et les idées sont magnifiques, je serait en attente de nouvelles chansons inchallah, keep the work on.....
mary
Back to Top
Hexos View Drop Down
Band Member
Band Member
Avatar
The Throne

Joined: 31 Décembre 2006
Location: Tunisia
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hexos Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Septembre 2009 at 08:40
j'ai trop aimé Strong as thunder Thumbs Up
keep on the good work guys!
Hail to The Throne !
www.myspace.com/thethroneband
MYSPACE UNDER CONSTRUCTION
Back to Top
A men View Drop Down
Silence
Silence


Joined: 10 Juillet 2008
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote A men Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Octobre 2009 at 22:51
&&&

Edited by A men - 23 Octobre 2012 at 16:19
Back to Top
A men View Drop Down
Silence
Silence


Joined: 10 Juillet 2008
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote A men Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Août 2010 at 06:15
&&&



Edited by A men - 23 Octobre 2012 at 16:19
Back to Top
silent noise View Drop Down
Treble
Treble
Avatar

Joined: 31 Décembre 2009
Location: tunisia
Status: Offline
Points: 62
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote silent noise Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Août 2010 at 16:16
Bravo! ca sonne bien l'enregistrement est bien maitrisée je pense...
coté musical j'ai bien apprécier les atmosphère(clavier)...
je pense que c'est une bonne recherche dans votre style continuer!
bon courage!     
Back to Top
A men View Drop Down
Silence
Silence


Joined: 10 Juillet 2008
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote A men Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Août 2010 at 05:37
&&&





Edited by A men - 23 Octobre 2012 at 16:21
Back to Top
moidixmoi View Drop Down
Silence
Silence
Avatar

Joined: 16 Septembre 2010
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote moidixmoi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Septembre 2010 at 19:44
Bravo ClapClap,c'est tres bien ce que vous faite meme excellent
ca fait plaisir qu'un groupe tunisien fait de tel melodies avec de tel émotions

personnellement j'aime bien le power metal et j'ai adoré 'one of them' c tres puissant ,melodique et mémorable,les tibre vocal est tres remarcable ,les solos aussi...
l'enregistrement est tres maitrisée ,comment vous faite pour avoir un son pareil ?
finallement vous avez beaucoup de potentiel et vous faite de tres bon travail meilleur que des tas des trucs qu'on ecoute en Tunisie,

bonne continuation (j'ai bien aimé l'art work du myspace)Wink
Back to Top
A men View Drop Down
Silence
Silence


Joined: 10 Juillet 2008
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote A men Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Septembre 2010 at 00:47
&&&




Edited by A men - 23 Octobre 2012 at 16:21
Back to Top
qingjan View Drop Down
Frozen
Frozen


Joined: 27 Octobre 2010
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote qingjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Octobre 2010 at 10:17
archlord gold
In his archlord gold latest column for MMORPG.com, Industry Relations Manager Garrett Fuller discusses TERA with specific regard to the perception of games with Eastern-style gameplay and how TERA is breaking down the preconceived notions that tend to follow games originating in Asia.archlord gold
 Whether it's archlord gold the fantastically rich lore or the interesting character archetypes, TERA is taking Western notions head on. Find out what else Garrett notes about TERA's 'Breaking Perceptions of Eastern Games'.flyff penya
TERA flyff penya remains on our list of highlighted games here at MMORPG.com and while expectations remain high, they still have some serious hurdles to overcome.flyff penyaOne hurdle is flyff penya the Western perception of Eastern style game play. Many players feel like games developed in Asia can be grindy, pointless farming-style games that deliver a subpar experience. maple story mesosWith games being maple story mesos developed so quickly and studios cranking out MMOs blindingly fast it is easy to have a lot of them appear to be similar in nature. Companies spend a lot in bringing these games over to the North American market. Some do very well. Others suffer from their design and fail to meet Western expectations.maple story mesos Will TERA have to struggle with this issue?
maple story mesos
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.01
Copyright ©2001-2014 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.125 seconds.


ACCUEIL NEWS NETWORK OUTILS COPYRIGHTS
  • ZanZanA WebRadiO finance
    les droits d'auteur à la SABAM,
    de ce fait la diffusion
    de cette radio est légale.
  • Contact : zanzana[dot]webradio{at]gmail[dot]com